Конструкції деформаційних швів

Для довговічної експлуатації промислових підлог важливо правильно запроектувати і влаштувати деформаційні шви.

На даний час існує тенденція до збільшення вантажопідйомності та інтенсивності роботи навантажувально-транспортної техніки виробничих, складських і торгівельних приміщень. Відповідно, значно збільшується і вплив на підлоги. Найбільш відповідальними місцями промислових підлог є деформаційні шви, особливо ті їх ділянки, через які здійснюється рух техніки (вантажні машини, навантажувачі, штабелери, тощо). Колеса техніки передають значні навантаження, які діють на прямолінійний профіль шва, викликають ударний (динамічний) вплив, що призводить до пошкодження підлоги і шва, виникнення сколів, з подальшим утворенням ям. Це значно ускладнює роботу складської техніки, особливо у логістичних комплексах з підлогами класу «А», та викликає необхідність ремонту техніки та підлог. Використанні техніки з твердими синтетичними колесами невеликого діаметру, які значно менше розподіляють навантаження, ніж колеса з пневматичними шинами, ще більш ускладнює ситуацію.

З метою уникнення складних та вартісних ремонтів деформаційних швів під час експлуатації виробничих та складських приміщень, ТОВ «ДОСВІД 2002» почало виробництво спеціальних конструкцій хвилястого деформаційного шва WAVE – профіль.

Фото схема деформационного шва

  1. Пластина синусної форми товщиною 5мм;
  2. Сталевий елемент товщиною 2мм;
  3. Опорна сталева пластина товщиною 10мм зі сталевим корпусом;
  4. Посилення із арматурного прута 10мм;
  5. Анкер 10х100;
  6. Гернітовий шнур 20х30мм;
  7. Гернітовий шнур 15мм;
  8. Болт М12 поліпропіленовий.

Конструкції деформаційного шва WAVE-профіль успішно використовуються для оформлення робочих та температурних деформаційних швів в бетонних та залізобетонних підлогах, переважно всередині приміщень.

Деформаційні шви можуть використовуватися при влаштуванні промислових підлог логістичних комплексів, виробничих цехів, торгівельних та виставкових центрів, аеродромів, тощо. Концепція конструкції WAVE-профіль передбачає особливу систему перерозподілу навантаження в шві.

Характерною особливістю шва WAVE-профіль є парені хвилясті профілі в верхній частині. В якості анкерів, для кріплення конструкцій шва в бетоні підлоги, використовуються П-подібні арматурні елементи, які кріпляться до верхньої і нижньої частин, а також додаткові елементи-анкери для підсилення закріплення верхньої частини. Завдяки спеціальним сталевим пластинам, що працюють в тілі бетону, виключаються вертикальні переміщення частин (карт) підлоги. Навантаження розподіляються рівномірно та пропорційно (як по-горизонталі, так і по-вертикалі), забезпечуючи прогнозований горизонтально-бічний рух сусідніх карт одна відносно іншої; при цьому навантажувачі і штабелери плавно переміщуються з однієї карти на іншу.

Технічні характеристики конструкцій шва та вимоги до їх влаштування

Фото тех. характеристики конструкций шва

* – також можливе виготовлення індивідуальної висоти і довжини профілю у відповідності до вимог проекту

Ширина розкриття шва при влаштуванні: 5мм (вставка гернітового шнура); 10мм (вставка гернітового шнура); інша (індивідуальне замовлення)**.

**Приклад: Температура бетонної суміші при влаштуванні – 15 градусів С, температура суміші при твердінні – 40 градусів С. Відповідно бетон буде розширятися при температурній різниці 40 – 15 = 25 градусів С. Коефіцієнт температурного розширення бетону – 1.2*10-5-2 = 12мм.

Рекомендована відстань між швами в опалювальних приміщеннях: для бетонних підлог – max 30м; для залізобетонних підлог (армування у верхній і нижній зонах) – max 60м; інша – не більша ніж довжина секції підлоги, при якій буде розкриття шва – max 25 мм. При сталій ширині розкриття шва під час експлуатації більшій ніж при влаштуванні, необхідно його заповнити ущільнюючим джгутом та герметиком.